Saturday, April 11, 2015

Ek het gekies...



Een Saterdagoggend hoor ek ‘n gegiggel en gesels in die badkamer agter die toe deur. Toe ek instap staan kleinsus kiertsregop in die bad soos ‘n wafferse Cleopatra met arms uitgestrek, hare op die kop gestapel in ‘n kleed van skuim. Langs haar in die bad, op haar knieë met haar swemklere aan staan ousus met ‘n spons en seep en sy skrop dat die skuim spat. “Wat gaan hier aan?”, vra ek heel verbaas. Kleinsus sê: “Ek is die prinses en sy is my dienskneg en sy gaan my heeldag bedien.” Nogal uit die veld geslaan, sê ek: “Dit klink, lekker, maar ek hoop julle maak beurte.” Ousus stop haar geskrop, draai om en sê: “Nee, mamma, ons gaan nie beurte maak nie. Ek het gekies om die dienskneg te wees.” Nou ja, wat kan mens daarop antwoord? Nie veel nie. Ek het net geglimlag, omgedraai en oor en oor gehoor hoe sy sê, ek het gekies om die dienskneg te wees…

Dalk is dit die probleem met die mensdom. Baie min van ons kies om die dienskneg te wees. Tog is dit presies waarvoor Jesus ons nooi as Hy sê dat ons Hom moet volg. Daar was nog nooit so opregte dienskneg soos Hy nie. Richard Rohr sê dat Jesus ons nie in die eerste plek nooi om Hom te aanbid nie, maar om Hom te volg. Dis eers as ons Hom begin volg het en gesien het wat sy voorbeeld van ons vra en bereid is om as diensknegte te sterf aan ons eiegeregtigheid, selfsug en selfbeheptheid, dat ons spontaan besef dat ons Hom wil aanbid.
In Johannes 13:14, waar Jesus die dissipels se voete was, sê hy:  “As ek, die Een wat julle leer en lei, julle voete was, wat sê dit vir julle? Net een ding: julle behoort mekaar se voete net so te was. Ek het nou vir julle ‘n goeie voorbeeld gegee: volg daardie voorbeeld. Doen aan mekaar wat Ek aan julle gedoen het.”




 Waaraan sou ek sterf in myself as ek in alledaagse kontekste sou kies om telkens die dienskneg te wees? Onmiddelik hoor ek hoe mense sê: Dit beteken nie ek gaan my laat misbruik of ander se vloerlap wees nie! Natuurlik nie. As jy dink dít is wat diensbaarheid beteken moet jy dalk weer gaan dink. Miskien bevind jy jou wel in ‘n verhouding waar jy ervaar dat jy as vanselfsprekend gesien word of waar jy voel dat jy misbruik word en eerder ‘n slaaf as ‘n dienskeng is. Waarom gebeur dit? Wat sou dit nou eintlik in jou konteks beteken om diensbaar te wees? As ons regtig verstaan wat Jesus met diensbaarheid kom leer het, kan ons dalk makliker in die spieël kyk en en te midde van moeilike verhoudings en uitdagende kontekste sê: “Ek het gekies om die dienskneg te wees.”

No comments:

Post a Comment