Saturday, April 11, 2015

Op die rakke van die biblioteek



Ek was ongeveer 35 jaar oud toe ek begin onthou het. Daar was soveel dinge uit die vorige deel van my lewe wat net in die newels van my onderbewussyn weggesak het en skielik het dit soos die sediment onder in ‘n poel water na bo begin spoel. Dinge uit my kinderdae, gebeure uit my tienertyd en studentejare, komplekse of vasgeloopte verhoudings van vroeër. Dinge wat ek voorheen óf glad nie onthou het nie óf geen betekenis aan geheg het nie. Nou het dinge op ‘n nuwe manier begin sin maak met nuwe lig wat op ou gebeure val. Vir die eerste maal het ek besef wat die effek van sekere gebeure en interaksies met mense op die vorming van my binnewêreld was.



Waarom sou die dinge van die verlede belangrik wees op my dieper pad met God? Daar is tog redes hoekom mens is soos jy is. Of mens daarvan hou of nie, die issues wat jy wetend en onwetend mee rondloop kom mos van iewers af. Wanneer God met my besig is met ‘n proses van innerlike transformasie werk Hy nie net met dit wat op die tafel lê nie, maar veral ook met dit wat ver weggepak is. God se proses van innerlike transformasie gebeur ongelukkig nie net deur te sê: “Ag Here, help my” of “Ag Here, vat dit weg” nie. God antwoord natuurlik graag daardie gebede, maar Hy gebruik die proses van my psige, my bewussyn en onderbewussyn, my emosies en al die baie rakke wat oor jare in die biblioteek van my binnewêreld geakkumuleer het as die instrumente waarmee Hy my gebed antwoord.

So hy gaan jou help en oor tyd gaan daardie dinge minder van ‘n effek op jou funksionering hê en kan jy as vry mens leef, maar Hy gaan jou eie binnewêreld gebruik om jou te help en nie een of ander magiese towerformule nie. Hy gaan dus vra dat jy daardie rakke gaan afstof en begin uitpak, want dis daar waar die diepste transformasie plaasvind.

Die meeste van ons is maar benoud oor hierdie proses, want ons weet nie wat ons daar sal vind nie. Tog is ek regtig oortuig dat ons nie nodig het om bang te wees nie, want God het ‘n ongelooflike deernisvolle manier om met ons te werk. Wat sou die ergste wees wat kon gebeur? Waarskynlik erge meosionele ongemak of pyn, maar jy gaan nie doodgaan nie. 

As God in liefde werk beteken dit hoegenaamd nie dat dit nie ook ‘n konfronterende proses gaan wees nie. Vir God om te doen wat Hy wil doen moet die klippe soms uitgekap word om by die goud uit te kom en die tumors moet soms uitgesny word om genesing te bring. ‘n Liefdevolle, lewegewende proses behels meermale pyn en altyd die waarheid. Daarom is Jesus se woorde in Johannes 8:32 ook waar van ons interne prosesse: Ons sal die waarheid ken en die waarheid sal ons vry maak. So klim af met daardie trappe na die volgepakte rakke van jou binnewêreld, begin afstof en uitpak en beleef hoe God jou juis daardeur kom vry maak.

No comments:

Post a Comment